een szkolenia nowy

Archiwum Szkolenia 2013

29 listopada 2013 - Prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Czech

biznes 02"Prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Czech"

29 listopada 2013

Pałac w Wiechlicach

 Wiechlice 45B, 67-300 Szprotawa

 

 

 

Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii

Uniwersytetu Zielonogórskiego

 

PROWADZENIE: Marta Nadrzycka, Nadrzycka Konsulting

PROGRAM:
9.00 – 9.15 Otwarcie warsztatów i wprowadzenie – dr Roman Kielec, Local Manager Enterprise Europe Network, Dyrektor Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego

9.15 – 10.15 Ogólne informacje na temat rynku czeskiego (m.in. specyfika regionalna rynku niemieckiego; działalność gospodarcza w Czechach;koszty założenia;wymagania Spółki w Czechach;koszty założenia;wymagania)

10:15 – 10:30 Przerwa

10:30 – 12:30 Prawo podatkowe w Czechach od osób fizycznych i osób prawnych (podatekdochodowy, podatek VAT, podatek od działalności gospodarczej, niemiecki ZUS), Zgłoszenie do VAT polskiego przedsiębiorcy

12:30 – 13:00 LUNCH

13:00 – 13:45 Koszty pracowników oraz różne formy zatrudnienia pracowników w Czechach(m.in. delegowaniepracowników)

13:45 – 14:45 Dotacje dla przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Czech, akceptacja polskich dokumentów (m.in. polskie świadectwo zdrowia) i polskichkwalifikacji

14:45 – 15:00 Przerwa

15:00 – 15:30 Charakterystyka umów transgranicznych (wybór właściwego prawa, właściwośćsądowa)

15.30 – 16.00 Podsumowanie i dyskusja

Do pobrania:
DEKLARACJA UDZIAŁU

 

 

28 listopada 2013 - Prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Niemiec

biznes 06"Prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Niemiec"

28 listopada 2013

Pałac w Wiechlicach, Wiechlice 45B

67-300 Szprotawa

 

 

 

Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii

Uniwersytetu Zielonogórskiego

 

PROWADZENIE: Marta Nadrzycka, Nadrzycka Konsulting

 

PROGRAM:

 

9.00 – 9.15 Otwarcie warsztatów i wprowadzenie – dr Roman Kielec, Local Manager Enterprise Europe Network, Dyrektor Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego

 

9.15 – 10.15 Ogólne informacje na temat rynku niemieckiego (m.in. różnice wynikające zustroju federalnego; specyfika regionalna rynku niemieckiego. Działalność gospodarcza w Niemczech / Koszty założenia / Wymagania Spółki w Niemczech /Koszty założenia / Wymagania

 

10:15 – 10:30 Przerwa

 

10:30 – 12:30 Prawo podatkowe w Niemczech od osób fizycznych i osób prawnych (podatekdochodowy, podatek VAT, podatek od działalności gospodarczej, niemiecki ZUS), Zgłoszenie do VAT polskiego przedsiębiorcy

 

12:30 – 13:00 LUNCH

 

13:00 – 13:45 Koszty pracowników oraz różne formy zatrudnienia pracowników w Niemczech (m.in. Delegowaniepracowników)

 

13:45 – 14:45 Dotacje dla przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Niemiec, akceptacja polskich dokumentów (min. polskie świadectwo zdrowia) i polskichkwalifikacji

 

14:45 – 15:00 Przerwa

 

15:00 – 16:00 Charakterystyka umów transgranicznych (wybór właściwego prawa, właściwośćsądowa), prezentacja formuły inkubatora przedsiębiorczości dla polskichprzedsiębiorców

Do pobrania:
DEKLARACJA UDZIAŁU

 

 

10 września 2013 - VAT w transakcjach międzynarodowych

globus1VAT w transakcjach międzynarodowych

Żary
10 września  2013

Fundacja Przedsiębiorczość, ul. Mieszka I 13, Żary 68-200

 

 

PROGRAM

9.00-9.30

Otwarcie warsztatów i moderacja

 

9.30-10.45

Dokumentowanie transakcji międzynarodowych

 

10.45-11.15

PRZERWA

11.15-12.30

Nabycia i dostawy wewnątrzunijne

12.30-13.00

Dyskusja

13.00-13.30

LUNCH

 

13.30-14.45

Dostawy i nabycia spoza obszaru UE

14.45-16.00

Warunki do zastosowania stawki vat „0%” w transakcjach międzynarodowych

 

16.00-16.30

Dyskusja i zakończenie

 

Prowadzący: Sławomir Chmielewski

Uczestnictwo jest bezpłatne

Wymagane wcześniejsze zgłoszenie bezwzględnie na formularzu umieszczonym w załączeniu
Więcej informacji udziela:
Justyna Szukalska -tel. 68 479 16 10 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na zgłoszenia czekamy do 5 września 2013 r.

Do pobrania:
PROGRAM
DEKLARACJA UDZIAŁU

 

 

26 lipca 2013 - Międzynarodowy transfer technologii - wdrażanie innowacji

konferencja2

 

 

Międzynarodowy transfer technologii - wdrażanie innowacji
26 lipca 2013
Żary

 

 

 

PROWADZENIE: mgr Jędrzej Danilewicz

PROGRAM:
10.00 - 11.00 Innowacja - Technologia - Rozwój

11.00 - 12.00 Wdrażanie innowacji - planowanie i realizacja projektów

12.00 - 12.30 PRZERWA

12.30 - 13.15 Audyt technologiczny -mapowanie zapotrzebowania na nową technologię

13.15 - 14.15 Pozyskiwanie informacji o nowych technologiach

14.15 - 15.00 LUNCH

15.00 - 16.00 Czy brak innowacji - transferu technologii - może stanowić zagrożenie dla bytu Twojego przedsiębiorstwa

16.00 - 16.30 Podsumowanie i dyskusja

 

27 czerwca 2013 - "Prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Niemiec"

Moscow-City 28-03-2010 3"Prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Niemiec"
27 czerwca 2013
Fundacja "Przedsiębiorczość"
ul. Mieszka I 13
68-200 Żary

 

 

PROWADZENIE: Anna Pappert, Pappert Consult.

PROGRAM:

  • 9.00 - 9.15 Otwarcie warsztatów iwprowadzenie - dr Roman Kielec, Local Manager Enterprise Europe Network, Dyrektor Centrum Przedsiębiorczości iTransferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego
  • -10.15 Ogólne informacje na temat rynku niemieckiego (m.in. różnice wynikające z ustroju federalnego; specyfika regionalna rynku niemieckiego. Działalność gospodarcza w Niemczech/ Koszty założenia/ Wymagania Spółki w Niemczech/ Koszty założenia/ Wymagania
  • 10:15 - 10:30 Przerwa
  • 10:30 - 12:30 Prawo podatkowe w Niemczech od osób fizycznych i osób prawnych (podatek dochodowy, podatek VAT, podatek od działalności gospodarczej, niemiecki ZUS), Zgłoszenie do VAT polskiego przedsiębiorcy
  • 12:30 - 13:00 LUNCH
  • 13:00-13:45 Koszty pracowników oraz różne formy zatrudnienia pracowników w Niemczech (m.in. Delegowanie pracowników)
  • 13:45 -14:45 Dotacje dla przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Niemiec, akceptacja polskich dokumentów (min. polskie świadectwo zdrowia) i polskich kwalifikacji
  • 14:45 - 15:00 Przerwa
  • 15:00 - 16:00 Charakterystyka umów transgranicznych (wybór właściwego prawa, właściwość sądowa), prezentacja formuły inkubatora przedsiębiorczości dla polskich przedsiębiorców

 

 

21 czerwca 2013 - Projektowanie innowacyjnych produktów i usług

21 czerwca 2013 -  Projektowanie innowacyjnych produktów i usług

 

Dnia 21 czerwca 2013 roku odbyło się szkolenie pt. „Projektowanie innowacyjnych produktów i usług”. Uczestniczyli w nim studenci Uniwersytetu Zielonogórskiego. Szkolenie miało na celu zapoznać studentów z problematyką obejmującą kreowanie nowych produktów i usług.

Przedstawiono zagadnienia dotyczące innowacji, w tym podstawowe definicje innowacji, twórczości, postępu technicznego oraz opis procesu twórczego projektowania oraz na praktycznych przykładach omówiono innowacje procesowe, produktowe i usługowe. W drugiej części przeprowadzono burzę mózgów w kontekście identyfikacji potrzeby wprowadzenia nowego produktu/usługi i analizę możliwości praktycznego wprowadzenia tego produktu/usługi na rynek konsumencki.

 

20 czerwca 2013 - Vat w transakcjach międzynarodowych - Dychów

biznes 05

AGENDA

Vat w transakcjach międzynarodowych

Dychów
20 czerwca  2013 r.

Centrum Przedsiębiorczości i Transferu technologii

Uniwersytetu Zielonogórskiego

 

10 czerwca 2013 - Innowacyjna metoda zarządzania przedsiębiorstwem

10 czerwca 2013 - Innowacyjna metoda zarządzania przedsiębiorstwem 

 

Dnia 10 czerwca 2013 roku odbyło się szkolenie pt. „Innowacyjna metoda zarządzania przedsiębiorstwem” dedykowane studentom Uniwersytetu Zielonogórskiego. Szkolenie obejmowało zagadnienia związane z kreowaniem innowacyjności.

Zakresem swym obejmowało takie zagadnienia jak: rodzaje innowacyjności, tradycyjne metody zarządzania przedsiębiorstwami, nowatorska metoda macierzowa zarządzania produkcją – przykład przemysłowy, algorytmy ewolucyjne i genetyczne – innowacyjne metody w poszukiwaniu optymalnych  rozwiązań. Część teoretyczną zakończono przeprowadzeniem praktycznych warsztatów z wykorzystaniem programu komputerowego MagProject do zarządzania przedsiębiorstwami.

 

7 czerwca 2013 - "Międzynarodowy transfer technologii"

"Międzynarodowy transfer technologii"

7 czerwca 2013
Pałac w Mierzęcinie, Mierzęcin, k. Dobiegniewa


PROWADZENIE: dr inż. Michał Sąsiadek

PROGRAM:

  • 10.00 – 10.15 Otwarcie warsztatów i wprowadzenie – dr Roman Kielec, Local Manager Enterprise Europe Network, Dyrektor Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego
  • 10.15 – 11.45 Innowacja – Technologia - Rozwój
  • 11:45 – 13:00 Międzynarodowy Transfer Technologii, a Enterprise Europe Network (tworzenie profilu i zapotrzebowania technologicznego BBS, przeszukiwanie baz profili BBS i BCD, pomoc w nawiązaniu kontaktu z firmą zagraniczną, pomoc w prowadzeniu negocjacji)
  • 13:00 – 13:30 Przerwa
  • 13:30 – 14:15 Audyt technologiczny -mapowanie zapotrzebowania na nową technologię
  • 14:15 – 15:00 Pozyskiwanie informacji o nowych technologiach (przeszukiwanie baz danych BCD i BBS w celu znalezienia odpowiedniego partnera/odpowiedniej technologii)
  • 15:00 – 15:45 LUNCH
  • 15:45 – 16:45 Czy brak innowacji – transferu technologii - może stanowić zagrożenie dla bytu Przedsiębiorstwa (wpływ na wzrost konkurencyjności na rynku UE przedsiębiorstwa)
  • 16.45 – 17.30 Podsumowanie i dyskusja

 

21-24 maja 2013 - Komercjalizacja Badań Naukowych

Komercjalizacja Badań Naukowych

 

 

W dniach 21-24.05.2013 dr inż. Roman Kielec i dr inż. Michał Sąsiadek brali udział w szkoleniu z zakresu komercjalizacji badań naukowych. Szkolenie realizowane było przez Politechnike Rzeszowską i odbyło się w Hoczwi. Dostarczyło uczestnikom informacji dotyczących: własności intelektualnej, przedsiębiorczości akademickiej, transferu wiedzy i technologii oraz komercjalizacji wiedzy i technologii. 

 

16 kwietnia 2013 - Pozyskiwanie środków unijnych na inwestycje dla firm z wojewó

Pozyskiwanie środków unijnych na inwestycje dla firm z województwa lubuskiego
16 kwietnia 2013 Zielona Góra

Nowy Kisielin
Ul. Syrkiewicza 6

 

PROWADZENIE: mgr inż. Ewelina Kwiatkowska, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Departament EFS

PROGRAM:

  • 9.00 - 9.15 Wstęp i powitanie - mgr Karol Dąbrowski, konsultant EEN
  • 9.15 - 9.30 Podstawowe informacje dotyczące pozyskiwania środków z EFS
  • 9.30 - 10.00 Zakres konkursu w ramach Poddziałania 8.1.1 POKL Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw, beneficjenci pomocy, grupy docelowe, warunki finansowe, kryteria dostępu, kryteria strategiczne
  • 10.00 - 11.00 Kryteria oceny wniosku o dofinansowanie w ramach POKL (Poddziałanie 8.1.1)

Karta oceny formalnej wniosku o dofinansowanie

Najczęściej popełniane błędy na etapie oceny formalnej wniosku Karta oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie
Najczęściej popełniane błędy na etapie oceny merytorycznej wniosku

  • 11.00 - 11.30 PRZERWA
  • 11.30 - 13.00 Jak wypełnić wniosek o dofinansowanie - szczegółowe i praktyczne omówienie części opisowej wniosku o dofinansowanie (część 3.1 Uzasadnienie potrzeby realizacji icele projektu, część 3.2 Grupy docelowe, część 3.3 Zadania, Część 3.4 Ryzyko nieosiągnięcia założeń projektu, Część 3.5 Oddziaływanie projektu, Część 3.6 Potencjał i doświadczenie Projektodawcy, Część 3.7 Opis sposobu zarządzania projektem)
  • 13.00 -13.30 LUNCH
  • 13.30 - 15.00 Jak wypełnić wniosek o dofinansowanie - szczegółowe i praktyczne omówienie części budżetowej wniosku o dofinansowanie oraz harmonogramu
  • - 16.00 Podsumowanie szkolenia i odpowiedzi na pytania uczestników

 

UWAGA:
W ramach ogłoszonego w dniu 2 kwietnia 2013 roku konkursu przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, przewidywana pula środków finansowych na szkolenia i doradztwo dla mikro, małych iśrednich przedsiębiorstw to kwota ok. 22 mln złotych. Termin składania wniosków o dofinansowanie trwa do dnia 10 maja 2013 roku.

Na szkoleniu przydatne będą dokumenty tj.
- Dokumentacja konkursowa oraz załączniki do dokumentacji konkursowej Nr 1 (wzór wniosku), Nr 3 (karta oceny formalnej), Nr 4 (karta oceny merytorycznej)

  • Dokumenty dostępne są na stronie www.efs.lubuskie.pl w zakładce: Konkursy,
  • konkursy 2013,
  • Priorytet, Działanie, Poddziałanie 8.1.1. (konkurs trwa od 02.04.2013 - 10.05.2013)

 

29 stycznia 2013 - Możliwość finansowania komercjalizacji wyników badań naukowyc

Dnia 29 stycznia 2013 w Sali Rady Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego przy ul. prof. Szafrana 4 w Zielonej Górze, odbyło się szkolenie, którego tematem było – „Możliwości finansowania komercjalizacji wyników badań naukowych – metody finansowania”

 

Szkolenie przygotował i przeprowadził mgr Karol Dąbrowski, specjalista w Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Słuchaczom przedstawiono możliwości pozyskiwania środków finansowych na badania naukowe. Przedstawione zostały instytucje dysponujące środkami finansowymi oraz programy w ramach, których środki te są przekazywane.

 

Zapoznano uczestników szkolenia z tematyką transferu technologii oraz z procesem komercjalizacji wyników badań naukowych. Przedstawiono informacje na temat poziomu komercjalizacji badań naukowych w jakim się znajduje Uniwersytet Zielonogórski. Po krótce przedstawiono działalność Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego jako jednostki wspierającej proces transferu technologii na uczelni.

 

 

14 styczeń 2013 r. - Zamówienia publiczne - praktyczne aspekty postępowania w św

Zamówienia publiczne - praktyczne aspekty postępowania w świetle uregulowań obowiązujących w Unii Europejskiej

14 styczeń 2013 r.

Bernard Trucks Sp. z o.o.
ul. Kostrzyńska lA
Zielona Góra


Program

  • 9.00-9.15 Otwarcie warsztatów i moderacja

Roman Kielec - Dyrektor Centrum Przedsiębiorczości iTransferu Technologii UZ, Local Manager Enterprise Europe Network

  1. 9.15-10.45 Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i dokumenty składane na ich potwierdzenie.

Łukasz Mandzyn - FUNAI Electric Polska

  1. 10.45-11.00 PRZERWA
  2. 11.00-12.30 Obowiązek żądania uzupełnienia iwyjaśnienia dokumentów, poleganie na potencjale podmiotów trzecich.

Łukasz Mandzyn - FUNAI Electric Polska

  1. 12.30-13.00 Dyskusja
  2. 13.00-13.30 LUNCH
  3. 13.30-15.00 Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i dokumenty składane na ich potwierdzenie w stosunku do podmiotów zagranicznych

Łukasz Mandzyn - FUNAI Electric Polska

  1. 15.00-16.00 Zielone zamówienia publiczne - nowy nurt w regulacjach Unii Europejskiej Łukasz Mandzyn - FUNAI Electric Polska
  2. 16.00-16.30 Dyskusja i zakończenie

 

 

 

een KE

 

Submit to FacebookSubmit to Twitter