Trzy zespoły biorące udział w programie UZ Venture Studio (Alpha Scorpii, BuzzVerse i MOBIMEDI) zakończyły intensywny cykl konsultacji. Spotkania prowadzone przez zespół specjalistów The Heart odbyły się w formie hybrydowej, a na każdą z nich przeznaczono około 3h. Etap ten wymagał od uczestników dużego zaangażowania i pracy własnej ze względu na konieczność przygotowania kluczowych materiałów w krótkim czasie. W konsultacjach uczestniczyli również przedstawiciele Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii (CPTT) Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Konsultacja miała formę stacjonarną na Uniwersytecie Zielonogórskim i i została przeprowadzona po warsztacie "Definiowanie potencjału rynkowego". Oba spotkania poprowadzili: Ignacy Studziński (Manager, Venture Architect) i Aleksandra Walińska (Consultant) z The Heart. Podczas warsztatu zespoły nauczyły się praktycznych narzędzi do wyszukiwania informacji o rynku, tworzenia raportów i identyfikacji grupy docelowej, na bazie których przygotowywały materiały na późniejszym etapie warsztatów. Etap ten umożliwił zespołom zaplanowanie wywiadów z potencjalnymi klientami, a zebrane dane i wnioski posłużyły do wstępnej walidacji pomysłów.
Konsultacja 2 - Strategia wejścia na rynek
Konsultację z zespołami poprowadzili: Kinga Szymajda (Marketing Project Coordinator) i Michał Hanecki (Business Growth Specialist) z The Heart. Zespoły omówiły wyzwania związane z pozycjonowaniem marki, budową procesów sprzedażowych oraz identyfikacją optymalnych kanałów dotarcia do klientów. Spotkania odbyły się indywidualnie z każdym z zespołów w formie online.
Konsultacja miała formę stacjonarną na Uniwersytecie Zielonogórskim i została przeprowadzona po warsztacie “Walidacja rynkowa”, w którym brali udział przedstawiciele lokalnych instytucji i firm pełniący rolę partnerów biznesowych w programie UZ Venture Studio. Otrzymane od partnerów opinie i sugestie dotyczące rozwiązań pomogły zespołom w opracowaniu dalszego rozwoju produktów i ich mapy drogowej (roadmap).
Podczas konsultacji prowadzonej przez Marcela Animuckiego (Manager & Venture Architect) z The Heart, zespoły skupiły się na opracowaniu realistycznego modelu finansowego. Zespoły przedstawiły wstępnie uzupełnione modele, a następnie z pomocą eksperta The Heart pracowały nad prognozowaniem przychodów i kosztów, analizą rentowności i przygotowaniem budżetów, aby ich plany były wiarygodne dla potencjalnych inwestorów. Spotkania odbyły się indywidualnie z każdym z zespołów w formie online.
Konsultacja prowadzona przez Jakuba Barabasza i Krzysztofa Zachwieję (Business Analysts) z The Heart, była poświęcona przygotowaniu pitch decków inwestycyjnych, których celem jest pokazanie, że inwestycja dotyczy nie tylko produktu, ale przede wszystkim stojących za nim ludzi. Zespoły przygotowały swoje prezentacje opierając się na wzorze zgodnym z obowiązującymi standardami, a następnie otrzymały szczegółowy feedback omawiając kolejno: strukturę, warstwę merytoryczną oraz graficzną prezentacji. Spotkania odbyły się indywidualnie z każdym z zespołów w formie online.
Uczestnicy wykorzystają zdobytą wiedzę podczas konsultacji do dalszego rozwoju swoich rozwiązań, wchodząc w kolejny etap pracy nad swoimi projektami.